sunnuntai 12. joulukuuta 2010

Jouluostoksia.

Päätin lähteä hiukan jouluostoksille. Tajusin, että minulla oli vasta yksi lahja hankittuna, ja vain viikko aikaa.
Harmitti vaan, kun olin laittanut jo takin ja kengät päälle, ja sitten tajusin katsoa lämpömittaria; -12 astetta. Plääh, pakko vaihtaa housut hameen tilalle! Olen jo ihan rakkaudessa pallohameeseeni, mutta ihan millä tahansa kelillä en kyllä lähde se päälläni ulos. [Ostoslista: kunnon talvisukkikset.]

Joka tapauksessa. Parisen tuntia jaksoin kierrellä ja saalis oli seuraava:
  • Mielettömän söpö paita veljentytölleni [ikää vuosi ja muutama kuukausi]
  • Kirja veljelleni ja hänen avokilleen
  • Lasimerkit ystävälleni, siis sellaiset, joilla pippaloissa jokainen voi merkitä oman lasinsa
Jäi vähän paska fiilis. En yleensä ole näin tehoton.
Päätin, että tällä menolla ostan vain mielettömän rumat sukat kaikille. Plääh.

No, ehkä tilanne ei kuitenkaan ole ihan toivoton, koska osa lahjoista on jo ajatuksen tasolla. Isälle käyn jälleen ostamassa jotain herkkuja Säästä&Punnitsesta, toiselle veljelle ajattelin metsästää jotain hauskaa perkussio-osastolta... Mikäli metsästäminen onnistuu vielä näin tiukalla aikataululla. Äidille ajattelin yöpaitaa, kun hän viimeksi kotona käydessäni valitteli huonoiksi rupsahtaneita paituleitaan.
Ja siinä ne tärkeimmät ihmiset melkein jo olivatkin. Eli voiton puolella ollaan.

Ainiin, pitäisikö tuolle miehellekin jotain keksiä..? ÄÄH.

Itselleni kyllä keksin vaikka ja mitä. Olen esimerkiksi haaveillut toisesta muffinssivuoasta, ja sellaiset paperisetkin vuoat olisivat mukavia tiettyihin tilanteisiin. Samaten olen miehelleni mainostanut pariin kertaan erästä sormusta, mitä olisi mukava kanniskella joka paikkaan eräässä tietyssä sormessa... Hmm hmm. Budjetti ei vaan taida kestää, joten kerroin tyytyväni myös kauniiseen rannekoruun.
Olen myös etsinyt täydellistä baariveskaa, mutta sen etsimisen taidan jättää omalle kontolleni. Sen täytyy olla täydellinen.
Mitähän muuta, hmm...
En minä taida oikein muuta tarvitakaan. Paitsi joulukuusen. Se olisi kiva.